Ara
TÜRKÇE EĞİTİMİ ABD

Hakkımızda

29.10.2021 14:43

Tarihçe

Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi kapsamındaki Türkçe Öğretmenliği Programı, 29 Mayıs 2007 tarihinde Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesine katılmıştır ve bu tarihten beri eğitim–öğretim faaliyetlerini sürdürmektedir. İlk mezunlarını 2010 yılında veren Türkçe Öğretmenliği Programı, on yıl içerisinde 453 öğretmen adayını başarılı bir şekilde mezun etmiştir. Deneyimli ve başarılı bir akademik kadroya sahip olan program; üç doçent, iki doktor öğretim üyesi, üç araştırma görevlisi ve hâlihazırda öğrenim gören 145 öğrencisiyle yoluna devam etmektedir.

2020-2021 Eğitim- Öğretim yılında ÖSYS lisans programımızın %100 dolması programın tercih edilmesi ile ilgili önemli bir göstergedir. Aynı zamanda Türkçe Öğretmenliği Programı, Muş Alparslan Üniversitesinin bütün bölümleri arasında en yüksek puanla (438) tercih edilen program olmuştur.

Türkçe Öğretmenliği Programı, mezun öğrencilerinin atanma durumlarını takip etmektedir ve bu bakımdan öğrencilerinin yüksek atanma oranlarının farkındadır. Aynı zamanda program, öğretmenlik atamalarında en fazla kontenjan ayrılan bölümlerin başında gelmektedir.

Türkçe Öğretmenliği Programı, Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi bölümleri arasında akreditasyon sürecine dâhil edilen ve bu şartları sağlayan iki programdan biri olma özelliğine sahiptir. Ayrıca Ana Bilim Dalımızın, Yüksek Öğretim Programı’na (YÖK) yaptığı başvuru neticelenmiş ve yüksek lisans programımız açılmıştır. Bahar yarıyılı itibarıyla yüksek lisans programımıza öğrenci kabulüne başlanacaktır.

Misyon
Programın temel amacı, Türkiye’de ve dünyada Türkçenin etkili bir şekilde öğretimini sağlayacak öğretmenler yetiştirmektir. Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalından mezun olan öğretmen adaylarının yurt içindeki ve yurt dışındaki örgün ve yaygın eğitim kurumlarında (Millî Eğitim Bakanlığı, Özel Okullar ve Kurslar, Türkçe Öğretimi ve Türkoloji Merkezleri, Halk Eğitim Merkezleri, Koordinatörlükler, Üniversiteler vb.) Türkçeyi hem ana dil hem de yabancı dil olarak öğretebilmeleri ile ilgili bilgi, beceri ve yeterlilikleri kazanmaları hedeflemektedir. Aynı zamanda Türkçe Eğitimi, Eğitim Bilimleri, Dil Bilimi, Türk Dili ve Edebiyatı, Yabancılara Türkçe Öğretimi gibi programlarda yüksek lisans ve doktora eğitimine devam etmeleri için programdan mezun olan öğrencilerin desteklenmesi amaçlanmaktadır.

Vizyon

Misyon ve amaçlara bağlı olarak programın temel hedefleri şunlardır:

-Ulusal ve uluslararası alanda Türkçeyi anadil ve yabancı dil olarak öğretebilir.
-Türkçeyi doğru ve etkili kullanabilen ve bu özelliği ile öğrencileri ve çevresi için bir modeldir.
-Problem çözme becerileri ile öğrencilerinin sorunlarına ve çevresindeki sorunlara etkili çözümler üretir.
-Eleştirel ve özgün düşünme becerilerini öğrencilerine kazandırır.
-Mesleğinde ve çevresindeki iletişimini, insani ve mesleki değerler doğrultusunda gerçekleştirir.
-Öğrendiği bilişim teknolojileri ile ilgili bilgi ve becerilerini Türkçenin etkili ve işlevsel bir şekilde öğretimi için kullanır.
-Toplumsal sorumluluk bilinciyle çevresindeki insanlara yardım eder.
-Etik değerlere bağlı olarak mesleğindeki ve toplumdaki olay, olgu ve durumlar için sorgulayan, araştıran ve çözümler üreten rolleri üstlenir.
-Türkçenin etkili bir şekilde öğretimi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve yöntemleri üretir.

Programın değerleri: Evrensel temel değerler ile ilişkili olarak programın öğretim elemanlarına ve öğrencilere kazandırmayı hedeflediği temel değerler şunlardır:

-Öğretim elemanlarının ve öğretmen adaylarının çalıştığı kurum için bir aidiyet duygusu kazanması.

-Öğretim elemanlarının ve öğretmen adaylarının başta mesleklerinde olmak üzere liyakat çerçevesinde çalışması ve bunu felsefesi edinmesi.

-Öğretim elemanlarının ve öğretmen adaylarının akademik özgürlük ve etik kurallara uygun olarak araştırmalar yapması ve sunması.

-Öğretim elemanlarının ve öğretmen adaylarının mesleklerinde ve yaşam alanlarında adalet duygusuyla davranması.

-Öğretim elemanlarının ve öğretmen adaylarının mesleklerini hesap verebilirlik ve şeffaflık çerçevesinde icra etmesi.

-Öğretim elemanlarının ve öğretmen adaylarının bilimin esaslarına uygun veri ve bilgilere dayalı kararlar alması.

-Öğretim elemanlarının ve öğretmen adaylarının çevresindeki bütün canlılara ve doğaya karşı bireysel ve toplumsal sorumluluklarını yerine getirmesi.

-Öğretim elemanlarının ve öğretmen adaylarının sosyal bir çevrede ve takım bilinciyle çalışması.

-Öğretim elemanlarının ve öğretmen adaylarının mesleklerindeki ve çevresindeki gelişmeleri yenilikçi bir anlayışla gerçekleştirmesi.

 

Hızlı Erişim