11.02.2022 06:39
MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
2022-2025 Stratejik Planı
Tarihçe
Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi kapsamındaki Türkçe Öğretmenliği Programı, 29 Mayıs 2007 tarihinde Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesine katılmıştır ve bu tarihten beri eğitim–öğretim faaliyetlerini sürdürmektedir. İlk mezunlarını 2010 yılında veren Türkçe Öğretmenliği Programı, on yıl içerisinde 453 öğretmen adayını başarılı bir şekilde mezun etmiştir. Deneyimli ve başarılı bir akademik kadroya sahip olan program; iki doçent, iki doktor öğretim üyesi, üç araştırma görevlisi ve hâlihazırda eğitim gören 145 öğrencisiyle yoluna devam etmektedir.
2020-2021 Eğitim- Öğretim yılında ÖSYS lisans programımızın %100 dolması programın tercih edilmesi ile ilgili önemli bir göstergedir. Aynı zamanda Türkçe Öğretmenliği Programı, Muş Alparslan Üniversitesinin bütün bölümleri arasında en yüksek puanla (438) tercih edilen program olmuştur.
Türkçe Öğretmenliği Programı, mezun öğrencilerinin atanma durumlarını takip etmektedir ve bu bakımdan öğrencilerinin yüksek atanma oranlarının farkındadır. Aynı zamanda program, öğretmenlik atamalarında en fazla kontenjan ayrılan bölümlerin başında gelmektedir. Türkçe Öğretmenliği Programı, Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi bölümleri arasında akreditasyon sürecine dâhil edilen ve bu şartları sağlayan iki programdan biri olma özelliğine sahiptir. Ayrıca Ana Bilim Dalımızın, Yüksek Öğretim Programına (YÖK) yaptığı başvuru neticelenmiş ve yüksek lisans programımız açılmış ve ilk öğrencilerini almıştır.
Örgütlenme
Deneyimli ve başarılı bir akademik kadroya sahip olan program; üç doçent, iki doktor öğretim üyesi ve üç araştırma görevlisi ile hâlihazırda eğitim gören 145 öğrencisiyle yoluna devam etmektedir.
Fiziki Durum
Ana bilim dalımız fakültemiz binasının aşağıdaki teknik imkânlarından yararlanmaktadır. Eğitim fakültesinin kullanımında olan salonların özelliklerine aşağıda ayrıntılı olarak yer verilmiştir.
FAR 203: Bu derslikte bulunan ve ihtiyaç duyulan teçhizat aşağıda verildiği gibidir.
15 adet masa ve sıra
Öğretmen masası ve sandalye
Bir adet tahta
Bir adet projeksiyon cihazı
Güneşlik
Platform
İhtiyaçlar: Akıllı tahta
FAR 103: Bu derslikte bulunan teçhizat aşağıda verildiği gibidir.
42 adet masa ve sıra
Öğretmen masası ve sandalye
Bir adet tahta
Bir adet projeksiyon cihazı
Güneşlik
Platform
FAR 101: Bu derslikte bulunan teçhizat aşağıda verildiği gibidir.
42 adet masa ve sıra
Öğretmen masası ve sandalye
Bir adet tahta
Bir adet projeksiyon cihazı
Güneşlik
Platform
LAB I: Bu derslikte MBZ203 Öğretim Teknolojileri dersi işlenmektedir. Laboratuvar bütün öğrencilerin derse katılımını sağlayacak bilgisayar, monitör, klavye, kasa, fare, mikrofon, projeksiyon, elektrikli perde, iki switch, bulunmaktadır. İlgili öğretim elemanı ile görüşülmüş olup laboratuvarda dersin işlenişini etkileyecek herhangi bir teçhizat ihtiyacının olmadığı belirlenmiştir.
Drama Sınıfı: Bu derslikte TEB401 Tiyatro ve Drama Uygulamaları dersi işlenmektedir. Minder, beyaz tahta, öğretmen masası, halı, minder, projeksiyon. İlgili öğretim elemanı ile görüşülmüş olup sınıfta dersin işlenişini etkileyecek herhangi bir teçhizat ihtiyacının olmadığı belirlenmiştir.
FAR 204: Bu derslikte bulunan teçhizat aşağıda verildiği gibidir.
15 adet masa ve sıra
Öğretmen masası ve sandalye
Bir adet tahta
Bir adet projeksiyon cihazı
Güneşlik
Platform
İhtiyaçlar: Akıllı tahta
Far 202: Bir öğretim üyesinin bulunduğu bu ofiste bulunan teçhizat aşağıda verildiği gibidir.
Yazıcı
Masa üstü bilgisayar
Koltuk
5 adet misafir koltuğu
Bir adet kitaplık
Bir adet elbise dolabı
1 adet IP telefon
1 adet küçük evrak dolabı
1 adet sehpa
Güneşlik
İhtiyaçlar: Duvar tahtası
Far 203: Bir öğretim üyesinin bulunduğu bu ofiste bulunan teçhizat aşağıda verildiği gibidir.
Yazıcı
Masa üstü bilgisayar
Koltuk
5 adet misafir koltuğu
Bir adet kitaplık
Bir adet elbise dolabı
1 adet IP telefon
1 adet küçük evrak dolabı
1 adet sehpa
Güneşlik
İhtiyaçlar: Duvar tahtası
Far 204: Bir öğretim üyesinin bulunduğu bu ofiste bulunan teçhizat aşağıda verildiği gibidir.
Yazıcı
Masa üstü bilgisayar
Koltuk
5 adet misafir koltuğu
Bir adet kitaplık
Bir adet elbise dolabı
1 adet IP telefon
1 adet küçük evrak dolabı
1 adet sehpa
Güneşlik
İhtiyaçlar: Duvar tahtası
Far 205: Bir öğretim üyesinin bulunduğu bu ofiste bulunan teçhizat aşağıda verildiği gibidir.
Yazıcı
Masa üstü bilgisayar
Koltuk
5 adet misafir koltuğu
Bir adet kitaplık
Bir adet elbise dolabı
1 adet IP telefon
1 adet küçük evrak dolabı
1 adet sehpa
Güneşlik
İhtiyaçlar: Duvar tahtası
Far 206: Bir öğretim üyesinin bulunduğu bu ofiste bulunan teçhizat aşağıda verildiği gibidir.
Yazıcı
Masa üstü bilgisayar
Koltuk
5 adet misafir koltuğu
Bir adet kitaplık
Bir adet elbise dolabı
1 adet IP telefon
1 adet küçük evrak dolabı
1 adet sehpa
Güneşlik
İhtiyaçlar: Duvar tahtası
Far 207: Bir öğretim üyesinin bulunduğu bu ofiste bulunan teçhizat aşağıda verildiği gibidir.
Yazıcı
Masa üstü bilgisayar
Koltuk
5 adet misafir koltuğu
Bir adet kitaplık
Bir adet elbise dolabı
1 adet IP telefon
1 adet küçük evrak dolabı
1 adet sehpa
Güneşlik
İhtiyaçlar: Duvar tahtası
FAR 104: İki öğretim elemanının (araştırma görevlisi) bulunduğu bu ofiste bulunan teçhizat aşağıda verildiği gibidir.
Yazıcı
Masa üstü bilgisayar
Koltuk
5 adet misafir koltuğu
Bir adet kitaplık
Bir adet elbise dolabı
1 adet IP telefon
1 adet küçük evrak dolabı
1 adet sehpa
Güneşlik
FAR 105: İki öğretim elemanının (araştırma görevlisi) bulunduğu bu ofiste bulunan teçhizat aşağıda verildiği gibidir.
Yazıcı
Masa üstü bilgisayar
Koltuk
5 adet misafir koltuğu
Bir adet kitaplık
Bir adet elbise dolabı
1 adet IP telefon
1 adet küçük evrak dolabı
1 adet sehpa
Güneşlik
Yasal Yükümlülükler ve Mevzuat Analizi
Ana bilim dalımız, eğitim-öğretim süreçleri ve akademik yapısını çevreleyen yasal mevzuatları dikkate alarak politikalarını yürütmektedir. Bu anlamda;
Faaliyet Alanları ile Ürün ve Hizmetlerin Belirlenmesi
Ana bilim dalımızın lisans düzeyinde faaliyet alanları arasında, eğitim-öğretim süreci, topluma hizmet görevi, alan-arazi-gezi-gözlem çalışmaları, akademik literatüre katkı sağlayacak araştırma üretme gibi faaliyet alanları mevcuttur. Bu anlamda, eğitim ve öğretimi önceleyerek hem topluma katkı sağlamayı hem hayat boyu öğrenmeyi gerçekleştirmeye dönük çalışmalar yürütülmektedir.
İç ve Dış Paydaş Analizi
Ana bilim dalımızın eğitim-öğretim ve araştırma aslî görevi üzerine yöntem, sorunlar ve bunlara üretilecek çözümler konusunda iç ve dış paydaşlarımızın tespitleri ve teklifleri dikkate alınarak bir müfredat ve çalışma programı hazırlanmamıştır. Önümüzdeki süreçte bu hususlarda paydaşlarımızın görüşleri alınacak; gerekli müfredat, araştırma ve eğitim-öğretim çalışmaları planlanacaktır.
GZFT Analizi
Eğitim-öğretim görev ve hedeflerimiz doğrultusunda yirmi birinci yüzyıl becerilerine sahip öğrenci profilini yetiştirebilecek nitelikte öğretim elemanlarımız mevcuttur. Öğrencilerimiz istekli ve öğrenmeye açıktır. Bunlar ana bilim dalımızca fırsatlarımız olarak değerlendirilmektedir.
Görev (Misyon)
Ana bilim dalı olarak görevimiz; mesleğinin gerektirdiği bilgi ve becerilerle donanmış, millî değerleri benimsemiş, eleştirici ve yaratıcı düşünme becerilerini kazanmış, değişmeye ve gelişmeye açık, Türkçenin zenginliklerini bilen ve kullanan öğretmenler yetiştirmektir.
Hedef (Vizyon)
Ana bilim dalı olarak hedefimiz nazarî ve uygulamalı araştırmalar yoluyla alana katkıda bulunarak ve alanında yetkin öğretmenler yetiştirerek Türkçe eğitiminde bilinen, tercih edilen ve itibar edilen, farklı bilgiyi üreten, bilinene veya bilinmeyene farklı bakış açıları getirebilen bir ana bilim dalı niteliği kazanmaktır.
Temel Değerler
Ana bilim dalımız, millî ve insani değerleri içselleştirmiş ve yaşamında bu değerlere bağlı kalan, adalet, dostluk, dürüstlük, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik, yardımseverlik gibi değerleri bir eğitimci olarak yaşamında yol edinen ve öğrencilerine kazandırmaya çalışan öğretmen adayları yetiştirerek ülkemize değer katmayı amaç edinmektedir. Ana bilim dalımızda öğretim elemanlarının birbirleriyle ve öğrencilerine karşı iletişimlerinde saygı temel değerdir. Ana bilim dalı kadromuz bir ekip ruhu göstererek akademik üretimlerini ve eğitimlerini topluma kazandırmaya çalışmaktadır.
Stratejik Amaçlar
Ana bilim dalımız;