Ara
TÜRKÇE EĞİTİMİ ABD

Stratejik Plan

11.02.2022 06:39

 

MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ

Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı

2022-2025 Stratejik Planı

Tarihçe

Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi kapsamındaki Türkçe Öğretmenliği Programı, 29 Mayıs 2007 tarihinde Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesine katılmıştır ve bu tarihten beri eğitim–öğretim faaliyetlerini sürdürmektedir. İlk mezunlarını 2010 yılında veren Türkçe Öğretmenliği Programı, on yıl içerisinde 453 öğretmen adayını başarılı bir şekilde mezun etmiştir. Deneyimli ve başarılı bir akademik kadroya sahip olan program; iki doçent, iki doktor öğretim üyesi, üç araştırma görevlisi ve hâlihazırda eğitim gören 145 öğrencisiyle yoluna devam etmektedir.

2020-2021 Eğitim- Öğretim yılında ÖSYS lisans programımızın %100 dolması programın tercih edilmesi ile ilgili önemli bir göstergedir. Aynı zamanda Türkçe Öğretmenliği Programı, Muş Alparslan Üniversitesinin bütün bölümleri arasında en yüksek puanla (438) tercih edilen program olmuştur.

Türkçe Öğretmenliği Programı, mezun öğrencilerinin atanma durumlarını takip etmektedir ve bu bakımdan öğrencilerinin yüksek atanma oranlarının farkındadır. Aynı zamanda program, öğretmenlik atamalarında en fazla kontenjan ayrılan bölümlerin başında gelmektedir. Türkçe Öğretmenliği Programı, Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi bölümleri arasında akreditasyon sürecine dâhil edilen ve bu şartları sağlayan iki programdan biri olma özelliğine sahiptir. Ayrıca Ana Bilim Dalımızın, Yüksek Öğretim Programına (YÖK) yaptığı başvuru neticelenmiş ve yüksek lisans programımız açılmış ve ilk öğrencilerini almıştır.

 Örgütlenme

Deneyimli ve başarılı bir akademik kadroya sahip olan program; üç doçent, iki doktor öğretim üyesi ve üç araştırma görevlisi ile hâlihazırda eğitim gören 145 öğrencisiyle yoluna devam etmektedir.

 

 

Fiziki Durum

Ana bilim dalımız fakültemiz binasının aşağıdaki teknik imkânlarından yararlanmaktadır.  Eğitim fakültesinin kullanımında olan salonların özelliklerine aşağıda ayrıntılı olarak yer verilmiştir.

FAR 203: Bu derslikte bulunan ve ihtiyaç duyulan teçhizat aşağıda verildiği gibidir.

15 adet masa ve sıra

Öğretmen masası ve sandalye

Bir adet tahta

Bir adet projeksiyon cihazı

Güneşlik

Platform

İhtiyaçlar: Akıllı tahta

 

FAR 103: Bu derslikte bulunan teçhizat aşağıda verildiği gibidir.

42 adet masa ve sıra

Öğretmen masası ve sandalye

Bir adet tahta

Bir adet projeksiyon cihazı

Güneşlik

Platform

 

FAR 101: Bu derslikte bulunan teçhizat aşağıda verildiği gibidir.

42 adet masa ve sıra

Öğretmen masası ve sandalye

Bir adet tahta

Bir adet projeksiyon cihazı

Güneşlik

Platform

 

LAB I: Bu derslikte MBZ203 Öğretim Teknolojileri dersi işlenmektedir. Laboratuvar bütün öğrencilerin derse katılımını sağlayacak bilgisayar, monitör, klavye, kasa, fare, mikrofon, projeksiyon, elektrikli perde, iki switch, bulunmaktadır. İlgili öğretim elemanı ile görüşülmüş olup laboratuvarda dersin işlenişini etkileyecek herhangi bir teçhizat ihtiyacının olmadığı belirlenmiştir.

 

Drama Sınıfı:  Bu derslikte TEB401 Tiyatro ve Drama Uygulamaları dersi işlenmektedir. Minder, beyaz tahta, öğretmen masası, halı, minder, projeksiyon. İlgili öğretim elemanı ile görüşülmüş olup sınıfta dersin işlenişini etkileyecek herhangi bir teçhizat ihtiyacının olmadığı belirlenmiştir.

 

 

FAR 204: Bu derslikte bulunan teçhizat aşağıda verildiği gibidir.

15 adet masa ve sıra

Öğretmen masası ve sandalye

Bir adet tahta

Bir adet projeksiyon cihazı

Güneşlik

Platform

İhtiyaçlar: Akıllı tahta

 

 

Far 202: Bir öğretim üyesinin bulunduğu bu ofiste bulunan teçhizat aşağıda verildiği gibidir.

Yazıcı

Masa üstü bilgisayar

Koltuk

5 adet misafir koltuğu

Bir adet kitaplık

Bir adet elbise dolabı

1 adet IP telefon

1 adet küçük evrak dolabı

1 adet sehpa

Güneşlik

İhtiyaçlar:  Duvar tahtası

 

Far 203: Bir öğretim üyesinin bulunduğu bu ofiste bulunan teçhizat aşağıda verildiği gibidir.

Yazıcı

Masa üstü bilgisayar

Koltuk

5 adet misafir koltuğu

Bir adet kitaplık

Bir adet elbise dolabı

1 adet IP telefon

1 adet küçük evrak dolabı

1 adet sehpa

Güneşlik

İhtiyaçlar:  Duvar tahtası

 

Far 204: Bir öğretim üyesinin bulunduğu bu ofiste bulunan teçhizat aşağıda verildiği gibidir.

Yazıcı

Masa üstü bilgisayar

Koltuk

5 adet misafir koltuğu

Bir adet kitaplık

Bir adet elbise dolabı

1 adet IP telefon

1 adet küçük evrak dolabı

1 adet sehpa

Güneşlik

İhtiyaçlar:  Duvar tahtası

 

 

Far 205: Bir öğretim üyesinin bulunduğu bu ofiste bulunan teçhizat aşağıda verildiği gibidir.

Yazıcı

Masa üstü bilgisayar

Koltuk

5 adet misafir koltuğu

Bir adet kitaplık

Bir adet elbise dolabı

1 adet IP telefon

1 adet küçük evrak dolabı

1 adet sehpa

Güneşlik

İhtiyaçlar:  Duvar tahtası

 

Far 206: Bir öğretim üyesinin bulunduğu bu ofiste bulunan teçhizat aşağıda verildiği gibidir.

Yazıcı

Masa üstü bilgisayar

Koltuk

5 adet misafir koltuğu

Bir adet kitaplık

Bir adet elbise dolabı

1 adet IP telefon

1 adet küçük evrak dolabı

1 adet sehpa

Güneşlik

İhtiyaçlar:  Duvar tahtası

 

Far 207: Bir öğretim üyesinin bulunduğu bu ofiste bulunan teçhizat aşağıda verildiği gibidir.

Yazıcı

Masa üstü bilgisayar

Koltuk

5 adet misafir koltuğu

Bir adet kitaplık

Bir adet elbise dolabı

1 adet IP telefon

1 adet küçük evrak dolabı

1 adet sehpa

Güneşlik

İhtiyaçlar:  Duvar tahtası

FAR 104: İki öğretim elemanının (araştırma görevlisi) bulunduğu bu ofiste bulunan teçhizat aşağıda verildiği gibidir.

Yazıcı

Masa üstü bilgisayar

Koltuk

5 adet misafir koltuğu

Bir adet kitaplık

Bir adet elbise dolabı

1 adet IP telefon

1 adet küçük evrak dolabı

1 adet sehpa

Güneşlik

 

FAR 105: İki öğretim elemanının (araştırma görevlisi)  bulunduğu bu ofiste bulunan teçhizat aşağıda verildiği gibidir.

Yazıcı

Masa üstü bilgisayar

Koltuk

5 adet misafir koltuğu

Bir adet kitaplık

Bir adet elbise dolabı

1 adet IP telefon

1 adet küçük evrak dolabı

1 adet sehpa

Güneşlik

 

Yasal Yükümlülükler ve Mevzuat Analizi

Ana bilim dalımız, eğitim-öğretim süreçleri ve akademik yapısını çevreleyen yasal mevzuatları dikkate alarak politikalarını yürütmektedir. Bu anlamda;

 

Faaliyet Alanları ile Ürün ve Hizmetlerin Belirlenmesi

Ana bilim dalımızın lisans düzeyinde faaliyet alanları arasında, eğitim-öğretim süreci, topluma hizmet görevi, alan-arazi-gezi-gözlem çalışmaları, akademik literatüre katkı sağlayacak araştırma üretme gibi faaliyet alanları mevcuttur. Bu anlamda, eğitim ve öğretimi önceleyerek hem topluma katkı sağlamayı hem hayat boyu öğrenmeyi gerçekleştirmeye dönük çalışmalar yürütülmektedir.

İç ve Dış Paydaş Analizi

Ana bilim dalımızın eğitim-öğretim ve araştırma aslî görevi üzerine yöntem, sorunlar ve bunlara üretilecek çözümler konusunda iç ve dış paydaşlarımızın tespitleri ve teklifleri dikkate alınarak bir müfredat ve çalışma programı hazırlanmamıştır. Önümüzdeki süreçte bu hususlarda paydaşlarımızın görüşleri alınacak; gerekli müfredat, araştırma ve eğitim-öğretim çalışmaları planlanacaktır.

GZFT Analizi

  1. Güçlü Yönler
  • Ana bilim dalı kadromuzun genç olması
  • Ana bilim dalı öğretim üyeleri arasında uyumun olması
  • Ana bilim dalı öğretim elemanları ve öğrencileri arasında iletişimin güçlü olması
  • Öğrencilerimizin istekli ve öğrenmeye açık olması
  1. Zayıf Yönler
  • Sınıf mevcutlarının kalabalıklığı
  • Öğretim üyesi başına düşen öğrenci sayısının çokluğu
  • Öğretim üyesi başına düşen iş yükünün fazlalığı (Kurul, komisyon üyeliklerinin veya birtakım idari işler)
  • Derslik sayısının az olması, dersliklerdeki donanımın eski veya yetersiz olması, sınıf mevcutlarının derslik kapasitesini aşması
  • Drama gibi uygulamalı derslere uygun donanım ve derslik bulunmaması
  • Ana bilim dalımızın araştırma görevlisi sayısının yetersizliği
  1. Fırsatlar (Geliştirilmesi Gereken Yönlere Hizmet Edecek İmkânlarımız)

Eğitim-öğretim görev ve hedeflerimiz doğrultusunda yirmi birinci yüzyıl becerilerine sahip öğrenci profilini yetiştirebilecek nitelikte öğretim elemanlarımız mevcuttur. Öğrencilerimiz istekli ve öğrenmeye açıktır. Bunlar ana bilim dalımızca fırsatlarımız olarak değerlendirilmektedir.

 

  1. Tehditler
  • Eğitim dünyasında teknoloji uyumunun büyük bir hızla geliştiği günümüz dünyasında, fiziki koşullarımız bu teknolojilere aynı seviyede uymayı güçleştirmektedir.
  • Mesleki bir eğitim verdiğimiz için ileride bir istihdam sorunu ortaya çıkabilir, bu durum da bölümümüzün tercih edilme oranını düşürebilir.
  • Teknolojiye ayak uydurmada gecikirsek yeni yüzyılın ihtiyacı olan yeni insan tipini eğitecek fikirlerimizi uygulamaya geçiremeyebiliriz.

 

 

 

Görev (Misyon)

Ana bilim dalı olarak görevimiz; mesleğinin gerektirdiği bilgi ve becerilerle donanmış, millî değerleri benimsemiş, eleştirici ve yaratıcı düşünme becerilerini kazanmış, değişmeye ve gelişmeye açık, Türkçenin zenginliklerini bilen ve kullanan öğretmenler yetiştirmektir.

Hedef (Vizyon)

Ana bilim dalı olarak hedefimiz nazarî ve uygulamalı araştırmalar yoluyla alana katkıda bulunarak ve alanında yetkin öğretmenler yetiştirerek Türkçe eğitiminde bilinen, tercih edilen ve itibar edilen, farklı bilgiyi üreten, bilinene veya bilinmeyene farklı bakış açıları getirebilen bir ana bilim dalı niteliği kazanmaktır.

Temel Değerler

Ana bilim dalımız, millî ve insani değerleri içselleştirmiş ve yaşamında bu değerlere bağlı kalan, adalet, dostluk, dürüstlük, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik, yardımseverlik gibi değerleri bir eğitimci olarak yaşamında yol edinen ve öğrencilerine kazandırmaya çalışan öğretmen adayları yetiştirerek ülkemize değer katmayı amaç edinmektedir. Ana bilim dalımızda öğretim elemanlarının birbirleriyle ve öğrencilerine karşı iletişimlerinde saygı temel değerdir. Ana bilim dalı kadromuz bir ekip ruhu göstererek akademik üretimlerini ve eğitimlerini topluma kazandırmaya çalışmaktadır.

Stratejik Amaçlar

Ana bilim dalımız;

  1. Akreditasyon süreciyle yakalanan kaliteyi devam ettirmeyi,
  2. Lisansüstü programlar (tezsiz yüksek lisans-doktora) açmayı,
  3. Dil öğrenme-öğretme etkinlik ve uygulamalarına uygun öğretim ortamları tasarlamayı,
  4. Programımızın dış paydaşlarının görüşleri il

Hızlı Erişim